پزشکیان در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید نیوزیلند: زورگویی در قاعده گفت‌و‌گو نمی‌گنجد روند بررسی برنامه‌های «مدنی‌زاده» در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنگوی دولت: دولت اعتراض کامیونداران را به رسمیت می‌شناسد نحوه جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شد نیروی زمینی ارتش ۵ پایگاه موشکی در ساختار خود پیش‌بینی کرد مهاجرانی: ایران با حفظ منافع ملی مذاکره را ترک نخواهد کرد / تمام سناریو‌های ما روی میز است محمود احمدی نژاد عازم اروپا شد + جزئیات دستورات معاون اول رئیس‌جمهور برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان الحاق ۱۰ فروند بالگرد باز آماد شده به هوانیروز ارتش قالیباف: بولیوار صدای استقلال را از دل ملت‌های تحت ستم بیرون کشید قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد دستور رییس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مدنی‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: قصور بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج محرز است سلیمی، نماینده مجلس: امضای سرپرست وزارت اقتصاد از فردا بی‌اعتبار است

سرلشکر صفوی: باید از حالت دفاع در جنگ رسانه‌ای خارج و وارد فاز تهاجمی شویم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم ورود در فاز تهاجمی در جنگ رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 18
کد خبر: ۱۷۳۵۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در کارگاه مهارت افزایی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس در تشریح «جایگاه جنگ شناختی در جنگ ترکیبی» گفت: امروز جنگ شناختی به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری که بتوان در عرض چند دقیقه اطلاعات زیادی را بین میلیارد‌ها نفر توزیع کرد، به تهدیدی اجتماعی و ایدئولوژیک تبدیل شده است؛ بر این اساس باید در برابر الگوریتم‌هایی که قادرند تشخیص دهند چه کسی مستعد پذیرش مطالب ارسالی است و چه کسی تمایل به بازنشر آن مطالب را دارد، از خود دفاع کنیم.

 

وی در تشریح اهداف و روندهای جنگ شناختی گفت: جنگ شناختی در واقع نوعی جنگ برای کنترل یا تغییر نحوه واکنش افراد نسبت به اطلاعات دریافتی است و هدف آن فروپاشی دشمن از درون و تحمیل اراده سیاسی بدون اقدام سخت است که یکی از اهداف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات دشمن به‌صورت نامحسوس و غیرقابل ردیابی، از طریق دستکاری باور‌ها و بازنمود‌های ذهنی حریف و ایجاد ابهام و عدم قطعیت ذهنی است.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه جنگ شناختی، به‌ صورت همزمان به دنبال تأثیرگذاری بر تمامی لایه‌های جامعه از مسئولان تا مردم است تصریح کرد: در جنگ شناختی بر خلاف عرصه‌های قبل، از مجموعه مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، نظامی و... بهره‌برداری می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه نقطه کانونی تأثیرگذاری جنگ ترکیبی، در میدان جنگ شناختی است خاطرنشان ساخت: جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است؛ بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه‌های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی، قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است.

 

صفوی افزود: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر ضرورت ورود همه نخبگان و رسانه‌ها به عرصه جهاد تبیین اظهار داشت: ما در سه موضوع انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید جهاد تبیین را بیش از گذشته فعال کنیم./ فارس

ارسال نظر